- Klantenservice
- Algemene voorwaarden
- Online dealers
- Daksparing in beton en platdakraam plaatsen
- Privacy Policy Intura B.V.
- Disclaimer
Montage (plat)dakramen
Hebben jullie ook een digitale montage handleiding beschikbaar?
Ja hoor. U vindt de digitale montage handleidingen van onze producten op deze pagina
Kan Intura ook de montage van mijn platdakraam verzorgen?
Intura heeft geen eigen montageservice voor het plaatsen van platdakramen. Wij hebben wel een netwerk van aannemers en dakdekkers die regelmatig Intura (plat)dakramen plaatsen. Uiteraard kunnen we altijd met uw meedenken of wij u naar een bedrijf in uw regio kunnen doorverwijzen.
Ik heb een betonnen dak. Kan daar een gat in worden gemaakt voor een platdakraam?
Ja dat kan. Dit kan echter wel gevolgen hebben de constructie van uw dak. Het is daarom aan te raden dit door een aannemer of gespecialiseerd bedrijf te laten doen. Zij kunnen inschatten of hier nog constructieve aanpassingen voor nodig zijn. Intura werkt voor het laten aanbrengen van daksparingen in beton regelmatig samen met De Betonboorder.nl. Dit bedrijf kan naast het verzorgen van de sparing, ook uw Intura platdakraam leveren en monteren.
Producten
Waar worden de producten van Intura gefabriceerd?
Intura is sinds 2015 actief op de Nederlandse markt met producten die zich reeds jaren bewezen hebben in veel Europese landen. De producten van Intura worden geproduceerd in Polen, bij één van Europa’s grootste daglichtfabrikanten die al 30 jaar bestaat.
Wat zijn de voordelen van een kunststof (plat)dakraam?
Intura biedt een brede collectie onderhoudsarme kunststof (plat)dakramen die ook geschikt zijn voor vochtige ruimten in huis, zoals badkamers en keukens.
Een kunststof (plat)dakraam van Intura is onderhoudsvriendelijk, waardoor het naast in huis ook uitstekend professioneel in instellingen zoals kantoren, ziekenhuizen, recreatieprojecten en hotels te gebruiken is.
Garantie
Hoeveel jaar garantie zit er op de (plat)dakramen van Intura?
Bekijk hier de algemene leverings- en garantievoorwaarden van Intura B.V.
Voor garantie op onze producten geldt:
- 10 jaar garantie op onze dakramen en platdakramen producten, tenzij anders vermeld
- 10 jaar garantie op het glas (tenzij anders vermeld) op glaslekkage (condensvorming) en isolatiewaarde
- 2 jaar garantie op elektrische onderdelen
- 2 jaar garantie op bewegende onderdelen
- 2 jaar garantie op accessoires
- 2 jaar garantie op Lamilux producten (verkocht tot 2020)
Heeft u product een defect? Vul dan dit formulier, zodat we uw serviceverzoek in behandeling kunnen nemen.
Nalevering van onderdelen is tot in lengte van jaren gegarandeerd.
Mijn glas is gebarsten. Is dat ook garantie?
De garantie op het glas in de producten van Intura betreft garantie op lekkage tussen de beglazingen (condensvorming) en de isolatiewaarde van het glas. Glasbreuk komt in bijna alle gevallen door een oorzaak van buitenaf (mechanische schade - impact op het glas - tijdens of na het plaatsen of atmosferische omstandigheden, zoals bijvoorbeeld grote temperatuurverschillen) en valt daarom niet onder de garantie. Hiervoor kan u een glasverzekering afsluiten.
Bezorgen en afhalen
Worden dakramen en platdakramen gratis thuis bezorgd?
Ja zeker, wij bezorgen alle dakramen, lichtkoepels en platdakramen met een bestelwaarde hoger dan € 175,- gratis thuis in heel Nederland (eilanden uitgezonderd). Voor bezorging in België geldt altijd een toeslag.
Wat is de levertijd van een dakraam of platdakraam?
De levertijd is afhankelijk van het artikel dat u wilt bestellen. Veel standaard producten zijn altijd op voorraad. De levertijd die bij het artikel staat is de gemiddelde levertijd. U kunt contact met ons opnemen om te checken of het product waar uw voorkeur naar uit gaat op voorraad is.
Moet ik thuis zijn voor de bezorging?
Op de dag van levering moet er iemand aanwezig zijn om de bestelling bij aankomst te controleren en te tekenen voor schadeloos ontvangst. Als transport een tweede keer moet langskomen zijn hier extra kosten aan verbonden.
U krijgt van ons de leverdag van voorraad producten door binnen 2 werkdagen na uw bestelling en betaling. Uiteraard in goed overleg kunnen we de leverdag aanpassen.
Kan ik een dakraam of platdakraam afhalen?
U kunt uw dakraam of platdakraam afhalen nadat u deze online heeft besteld en betaald. Afhankelijk van de voorraad kunt u tijdens onze openingstijden op afspraak afhalen bij ons magazijn in Nijkerk.
Als u heeft gekozen welk product u wilt afhalen kunt u de voorraad opvragen via [email protected]
Als uw bestelling gereed is om af te halen ontvangt u per e-mail de afhaalinformatie.
Wanneer/hoe laat word mijn bestelling bezorgd?
U ontvangt van ons binnen twee werkdagen een e-mail met de leverdag en overige info. De leverdag is in overleg nog te wijzigen, het tijdstip is van tevoren helaas niet te kiezen of achteraf te wijzigen. Op de dag van levering kunt u via onze transporteur een tijdvak van levering opvragen.
In deze mail vermelden wij ook hoe u het tijdstip van levering kunt achterhalen.
Zijn de twee werkdagen al verstreken dan kunt u even contact opnemen via [email protected].
Hoe wordt een dakraam, lichtkoepel of platdakraam bezorgd?
Een dakraam, lichtkoepel of platdakraam wordt meestal met een vrachtwagen op een pallet bezorgd. Het afleveradres moet toegankelijk zijn voor een vrachtwagen met palletwagen of kooiaap.
Past een dakraam of platdakraam in mijn auto?
De meeste formaten zijn te groot voor een normale (middenklasse) auto.
U kunt via [email protected] of 033-2022082 informeren naar alle afmetingen inclusief verpakking.
Tot waar leveren jullie?
Wij leveren alleen op de begane grond op het door u gekozen afleveradres.
Wij brengen het (plat)dakraam niet naar binnen, in de tuin of op het dak bijvoorbeeld.
Bezorgen jullie ook in België?
Ja zeker, wij bezorgen alle dakramen platdakramen ook in heel België. Voor bezorging in België geldt wel een bezorgtoeslag.
Retourzendingen
Kan ik mijn Intura producten retour sturen?
Consumenten
Consumenten hebben een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en in originele onbeschadigde verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw eigen rekening. We zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren nadat uw retour (product en verpakking) onbeschadigd is ontvangen.
Het is echter niet toegestaan door de Verkoper geleverde goederen zonder haar voorafgaande schriftelijke toestemming terug te zenden.
Maatwerk en niet-voorraad artikelen worden nimmer retour genomen, evenals artikelen waarvan de verpakking niet meer in de originele staat is en/of beschadigd zijn.
Zakelijke aankopen
Voor zakelijke aankopen, dus aankopen gedaan door ondernemers, geldt eveneens géén herroepingsrecht of wettelijke bedenktijd.
Zie voor dit onderwerp ook onze algemene voorwaarden.
Subsidie op glas
Kan ik subsidie krijgen op het HR++ glas of HR+++ glas van Intura producten?
Dat is mogelijk. Echter moet u voldoen aan de voorwaarden die door de Rijksoverheid hier aan worden gesteld, zoals minimale m2's, etc. U vindt deze informatie op de website van RVO bij de ISDE subsidie.
Intura heeft geen standaard meldcode voor de gebruikte beglazingen. U kunt de glasspecificaties uit onze brochures en/of offertes als bijlage meesturen met uw subsidie aanvraag.
Kan Intura de subsidie aanvraag voor mij verzorgen?
Nee, Intura verzorgt geen subsidie aanvragen. U kunt deze zelf indienen via RVO.nl of laten verzorgen door een subsidie adviseur.
Duurzaamheid
Gebruikt Intura verantwoord hout voor de houten dakramen?
Waarom gebruikt Intura geen lood bij de gootstukken?
Dealers
Hoe word mijn bedrijf Intura dealer?
Intura is een snel groeiend merk op de Nederlandse markt en is op zoek naar dealers die met ons mee willen groeien? Interesse bel 033-2022082 of stuur een mail naar [email protected] voor een nadere kennismaking.
Laat een reactie achter
Intura staat voor de kwaliteit van haar producten. Niet voor iets geven wij 10 jaar garantie op het raam en op het glas (glaslekkage en isolatiewaarde). Kies voor de zekerheid en service van Intura dakramen. Heeft u een vraag? Neem dan direct contact met ons op via het contactformulier hieronder of bel 033-2022082.
Heeft u product een defect? Vul dan dit formulier, zodat we uw serviceverzoek in behandeling kunnen nemen.
Vragen? Neem contact met ons op!
Bel ons
Bereikbaar ma-vr 9.00-17.30u
Stel uw vraag
Social media
Socials
Intura B.V.
Ampérestraat 15
3861 NC
Nijkerk Bekijk op Google Maps
BTW nummer: NL854817360B01
KvK nummer: 62436120
Bankrelatie ING Bank: NL47INGB0006764730